lördag 2 februari 2008

Trött på scrapbooking?

Nja..jag vet inte. Egentligen inte kanske. Bara lite just nu. Nu har stickorna kommit fram, en sjal har det blivit. Det gick på två kvällar framför TV:n så var den klar och jättemysig. Både Carolina och Josse vill ha en varsin så två till ska göras. Nu håller jag på med en rosa, bara som omväxling till den gråmelerade.

Sen har jag beställt ljuvliga sötvattenspärlor, så lite smycken ska jag göra också. Inför varje vår så blir jag så sugen på att göra halsband, örhängen o armband. Hinner inte använda allt, så jag ska försöka slumpa bort lite för några tior.

Kort sagt, scrapbookingen får ge vika ett tag för mitt andra pyssel.

Här är sjalen jag gjorde:


Lite pärlor jag beställt från Pärlgrossisten:




Detta armbandet gjorde jag förra sommaren. Fick ett ryck att göra ett bröllopsset, örhängen och halsband är påbörjat också. Man kan aldrig veta vem som ska använda det....;)



Till sist, LO:n jag gjorde förra fredagen:



Nu ska jag Tradera lite, sen ska jag måla lister o fönsterfoder i vårt vardagsrum som snart är klart. Jippie. Bruno spacklar o slipar för fullt, så jag sitter här o väntar o gör lite annat under tiden. Har faktiskt bakat en kaka idag, det händer inte så ofta. En Silviakaka blev det. Jag ska t o m unna mig en bit idag. En inte så liten bit....smask.

Sooo lååång maj fränds

/

Gunilla

7 kommentarer:

Maia sa...

Väldigt fin sjal och armband tycker jag. (LO:n var också fin och flickan ännu finare...)

Jag har också stickat en sjal med stora stickor. Det går ju så underbart fort och blir så vackert. Tyvärr är garnet (det DYRA garnet) så kasst att man inte kan använda den med mörka kläder utan att förvandlas till en långhårig kusin til de där dammråttorna som bor hemma hos mig.

Jag är väldigt sugen på smycketillverkning kan jag säga. Men just nu virkar jag. Vad? Jo, ett skal till min nya laptop. Det är katastrofalt knasigt, jag vet. Jag skulle ju kunna köpa ett proffsigt skal, men jag vill så gärna ha ett helsvart, virkat, med bara fasta maskor.

Det är så fruktansvärt otekniskt och onördigt med ett hemvirkat datorskal, ;-). Passar mig perfekt.

/Maia

Mathilda Blomdahl sa...

Det ante mig att du gör smycken oxå!!
Jag vill ochså kunna göra det....
Nu ska jag kolla in dina auktioner, sen ska jag målartvätta en säng som ska bli Charlies.
Kram

Maia sa...

Jo en pysselträff skulle allt sitta fint ;-).
/maia

Sanna F sa...

Vilken fin sjal!!!
Vad du kan!

Eva sa...

Det brukar väl bli så, att håller man på för länge med något, även om det är roligt, så blir det för mycket! Tur att du är mångsysslare då! Sjalen var jättefin! Jag skulle också vilja sticka mig en sån där gles fin sjal, har du mönster som går att maila? Hur mycket garn gick det åt?

Kan du inte försöka sätta igång mig på att göra lite smycken? Jag har en miljon pärlor som bara ligger, jag köper och köper men gör aldrig något...

Helen sa...

Snart kommer vi, jag o elin...vi sitter o pärlar nu faktiskt (gör en liten god natt paus just nu bara..) Titta in på mina kaksmulor sen så kanske jag har hunnit sätt in kort. Sjalen var jättefin....

Hanna sa...

Bara du inte slutar scrappa helt, du gör så fina LO:s. En paus kan man behöva ibland, men lova att du inte lämnar oss på Scrappiz i alla fall. Kram