onsdag 31 oktober 2007

Ditt o datt o muffins

Börjar med en läskande bild:

Muffins a la´Sandra: Amerikanska chokladmuffins med vaniljkräm.



Sandra är väldigt lätt att locka hem... Hon kom i måndags och sov över till tisdag. Sen åkte hon hem på tisdag förmiddag. Tisdag eftermiddag ringer jag och säger: " Vet du vad jag har i ugnen?" "Näääääääääeeeeeeee" (hon fattade direkt) Så hon kom hem igen o sov över en natt till med några muffins i magen. Man får vara lite smart för att få hem barnen. Malin lockar man med mat, gärna Mozarellabiffar.

Lite scrappat, lite städat, lite tvättat och ganska mycket sovit har jag gjort de sista dagarna. Sen har vi haft fint besök:) Brunos dotter Mia och hennes man och så bebisen i magen. Lika roligt varje gång att träffa de. Synd att de bor i Stockholm.....Lite långt bort tycker vi.

(Ett förtydligande till Eva: Journaling är som du säger, själva berättelsen på LO-n. På det kortet du såg så använde jag mig av en journalingruta, alltså en ruta det är meningen att man kan skriva journaling på. Om man vill. Jag valde att bara sätta bokstäverna GRATTIS på eftersom jag använde det på ett kort)

Jag är helt såld på Love Elsie-papperena (bl a) I lördags gjorde jag en LO med min lillasysters yngsta pojke. En liten busig kille, till busiga papper.



Idag har jag beställt nya Love Elsie-papper (Noel och Zoe) från Jane och Scrapaddicted. Eftersom hon brukar vara suuuupersnabb med leveransen, så tror jag (och hoppas)att jag har ordern innan helgen. Jag la även en beställning med bazzill. Jag behöver påfyllning. Sen har jag beställt lite filtborders och pennor från ett relativt ny affär. Positiv upplevelse att handla därifrån: Mians scrap och design En liten, hrm...beställning från Creativ Company har jag gjort med. Varför alla dessa inköp??
Jo, det blir ingen Craft Robo eller Silhouette. Jag har bestämt mig för att göra annat för pengarna. Denna gången. Lite scrappåfyllning, men bara lite. Ska skapa mer än vad jag handlar tänkte jag. Sen var jag iväg idag med Josse till badhuset. Jag tog Traderapengarna och köpte ett varsitt simkort på tre månader till oss. En bra investering kände jag. Jag simmade i 40 minuter, det blev ungefär 800 meter. Inte dåligt, med tanke på att jag inte simmat ordentligt sen jag hade simkort sist. 2000 eller nåt. Det är ett tag sen. Jag tror att jag kommer ha träningsvärk imorron.

Bruno var till sjukhuset idag igen, för en ny röntgenundersökning. Sjukskriven ytterligare 4 veckor och 2 veckor till med gips. När han var till jobbet med intyget sa han halvboss....hmmm...här står ingen diskning. Säg det till Gunilla. Hrmff......öh....inte för att han, Bruno alltså, inte halvbossen, brukar diska, men jag kan nog hitta på andra arbetsuppgifter som går att utföra trots gips. Moooohaaaaa, mooooohaaaaaa. Jag är en slavdrivare.

Till sist, här kommer Josse kakmonsters fem-i-topp-lista. Puss på dig min unge. Jag älskar dig.


Och till "Anonym"
Nix, jobbar inte heltid. Blir inringd vid arbetstoppar. Och ja, jag funderar så det knakar. Jag trooooor att jag vet vem du är. Och hoppas att jag har rätt i vad som börjar dra ihop sig. Hoppas, hoppas, hoppas:)

/
Gunilla, som också kan vara hemlighetsfull

5 kommentarer:

Kristin sa...

Oj, jag hade ju missat en massa inlägg här... inte bra ;)

Underbar layout måste jag säga. Det är väl ingen hemlighet att jag också älskar Elsies papper, dom är finfina!

Muffinsarna ser också de finfina ut, ska själv baka amerikanska muffinsar på lördag. Ska bli smarrigt!

Kram på dig!

AnnaSv sa...

Hej!

vilken fin hemsida och blogg du har! Jag halkade in här av en slump. :)

Hälsn,
AnnaSv

AnnaSv sa...

Hej igen!

Jobbigt att du haft samma yrsel och huvudvärksproblem som jag! Kom de fram tll varför du hade det så?

Jag misstänker starkt att ingen läkare kommer hitta något fel på mig så man får hoppas att det går över av sig själv.

Tack för att du tittade in hos mig!

Hanna sa...

Vilken trevlig blogg du har. Receptet på de muffinsen skulle man ju inte tacka nej till. Hade jag vetat att du hade sådana på g hade jag åkt till Uddevalla direkt. Kram Hanna

Eva sa...

Jag bloggar väldigt ojämt just nu... för det mesta inte alls, jag försöker ta itu med flytten vilket mest känns som någon slags skilsmässa just nu, blir inte så mycket gjort men desto fler små-bryta-ihoper...

Muffinsen såg smarriga ut! Jag har en bok med såna, muffins med topping, men har nog aldrig bakat några ur den... Däremot har jag ett recept på chokladmuffins med marabou chokladbitar i, som är så jättegoda! Ska baka såna snart! Ett tips om du inte hittat dit är www.dagensmuffin.se

Creative har jag aldrig handlat på men en kompis har handlat mycket där, pääääärlor!!! Jag har alldeles för mycket sånt och gör alldeles för lite... måste sätta igång och använda några av alla tusentals pärlor jag har samlat på mig som en annan drakskatt...

Måste komma igång och simma också men jag har en dum ide om det... Jag känner mig för tjock.. måste bli lite smalare så jag kan med att visa mig i baddräkt - för att simma och bli smalare... Jag simmade massor förr. 3x1000 meter i veckan, men nu var det längesen...