fredag 13 april 2007

En vecka med många tankar

Har funderat mycket på vad det ska bli av mig denna veckan. Vad jag ska "bli när jag blir stor"? Är jag på rätt plats, följer jag mitt hjärta, är jag i rätt sammanhang..?? Frågorna är många. Den största frågan är nog, vad är meningen med mitt liv? (inte i den meningen att är det nån mening med att finnas till, utan, är jag där jag ska vara i mitt liv? Förstår ni?? Klandrar er inte om ni inte fattar, jag kan vara hemskans virrig i mitt sätt att uttrycka mig ibland...:))

Har varit iväg idag och handlat lite penseér och lite blommor till fönstren inomhus. Gjorde detta utan "känsla", det var bara behövligt att handla blommor, det hör ju till när man bor som vi gör. Det var nästan så jag tyckte synd om blommorna. Tänk att få följa med hem till nån som knappt bryr sig. Men, väl hemma, så stoppade jag ner de små raringarna i krukor med jord. Jag till och med pratade lite med dem. Krattade lite i trädgården, tog fram lite utemöbler, laddade grillen och försökte vara som jag brukar. Jag tror jag lyckades hyfsat.

I perioder när man är inte är på topp, så är det viktigt med de människor man har runt sig. Mina barn är en ständig glädjekälla. Min sambo, Bruno en annan. Vänner är också viktigt.
Igår när jag jobbade så pep min mobil, jag fick ett SMS från en vän. Hon undrade ifall jag jobbade och det gjorde jag, så rätt som det var så fick jag besök i affären. Jag blir lika glad varje gång jag träffar henne. (just denna gången kändes det som hundra år sen vi sågs, fast ändå inte...eftersom vi "pratar" på MSN var o varannan dag...)Hur som helst, så blev jag på väldigt bra humör. Glad och ja....glad helt enkelt. En del männsikor har den inverkan på en, eller hur?

"When you're weary, feeling small, when tears are in your eyes, I will dry them all; I'm on your side. when times get rough and friends just can't be found, like a bridge over troubled water I will lay me down. like a bridge over troubled water I will lay me down. When you're down and out, when you're on the street, when evening falls so hard, I will comfort you. I will take your part oh, When darkness comes and pain is all around, like a bridge over troubled water I will lay me down. like a bridge over trouble water I will lay me down. Sail on silvergirl, sail on by. your time has come to shine. All your dreams are on their way. See how they shine. Oh, if you need a friend I'm sailing right behind Like a bridge over troubled water I will ease your mind Like a bridge over troubled water I will ease your mind"

Jag har hopp om scrapbookingen för idag har jag skickat in foton till framkallning. Jag och Sandra beställde 290 foton tillsammans. Men, jag tror att 75% av de är Sandras *fniss*

Lite smakprov:

(Svartvita kort är poppis här hemma att scrappa)

Sandra o Josse:



Puss min älskling:



Ricecripies-tårta:



Morris (hur mycket kan man älska en katt..?? Det är ju nästan löjligt. Men han är vår ögonsten)



"Hur man hjälper mamma med bakningen"




/
Gunilla

1 kommentar:

Zarah sa...

Åh... Vacke sång och fina foton (Rice Crispiestårta brukade min mamma göra... Så gott!!) och finfin Gunilla! Kram!