söndag 15 april 2007

Ibland är jag bara så smart

Jag gillar chipboard och jag gillar bokstäver i olika modeller. Snåljåpen Gunilla tar då sin scanner, scannar av hela alfabetet, skriver ut det i färg på en vit slät cardstock för 3 kr/ arket, klipper ut bokstäverna och lägger sen 3D-lack över.

Så här blir då resultatet:
(Bokstäverna "grodyngel" är scannade SEI-chipboard.)


Sätter man 3D-kuddar bokstäverna så får man ju en ännu större 3D-effekt och kan nästan luras tro att det är chipboard.

När jag kom att det gick att göra så här, så var jag ju tvungen att testa med lite fler alfabetschippisar:


Idag ska jag och Sandra åka förbi Panduro för att inhandla mer 3D-lack och sen ska jag ha jord till mina rabatter. Tunga säckar, det blir väl 5 st. Då är det tur att Sandra är med. Hon är inte speciellt stor men stark som en oxe.
/
Gunilla

7 kommentarer:

Zarah sa...

Mycket smart - och mycket snyggt!! :D

Cia sa...

Det var ju smart och jättesnyggt blev det ju också!

Kram Cia

Kristin sa...

Fasiken så smart! Ska nog försöka mig på nåt sånt...gillar också chipboards =)

Kram, kristin.

Emilia sa...

Vad fiffigt!!! Jättesnyggt resultat och jättefin layout!

Mette sa...

Vad smart!
Det ska jag komma ihåg!

Kram
Mette

Nilla sa...

Wow! Va fint du scrappar! :-)
Jag scrappar en del med, men
än så länge bara digitalt! :-)
*kul det med*

Klart du får bli spekulant på kattungarna... ;-)

Bor du i Göteborgs-trakterna?
/Nilla

Nilla sa...

Aha :-)
Men det är ju hyfsat nära iaf!
/Nilla