onsdag 12 juli 2006

Massa måsten

Måste, måste, måste;

-fotografera min underbart doftande, utslagna ros, INNAN den blommat över
-dammsuga o tvätta golven
-vika en otrolig hög med ren tvätt
-plantera om ett par blommor jag har ute som väntat på ny jord i två...ja....TVÅ veckor!! (hur slö får man bli???)
-baka bullar
-göra nåt kul med Josse
-hjälpa sambon med utbyggnaden (obs..läs: måla)
-vara uppmuntrande, glad och positiv och frisk
-laga ordentlig mat

Vem kom på ordet måste?
Jag gillar inte ens o byta ut ordet "måste" till "bör". Det är bättre med orden "vill", ,"önskar", "längtar" och "behöver".

-Jag behöver scrappa en stund (ja, det behöver jag verkligen, har inte gjort det på tre veckor. Nu har jag lånat ut min skärmaskin till en kund så nu KAN jag inte.Är helt hjälplös utan min Fiskars)
-Jag vill vara ledig (nångång om hundra år kanske)
-Jag längtar efter lugn, ro, frid och att få sova en hel natt.
-Jag önskar jag kunde trolla: Då skulle jag göra livet lättare för flera av mina nära.
-Jag vill INTE oroa mig så jag knäcks
-Jag längtar efter...jaaa...vad längtar jag efter? Att slippa klumpen i magen o halsen.

Hur låter detta på en skala???

Vissa dagar är man bara lessen. Ibland är "vissa dagar" alldeles för många.

/
G

5 kommentarer:

Zarah sa...

Sötaste gumman...!
Du ska inte måsta. Du ska vara glad och ha det bra och njuta av att du är en så förbenat förtjusande varelse!!

KRAM!

Cia sa...

Man ska inte tänka på alla "måsten" för då får man bara magsår!
Njut av dagarna och ta en dag i taget, kanske inte det lättaste alla gånger, men försöka duger :-)

STOR KRAM
Cia

maldis sa...

håller med tjejerna..
jag försöker oxå leva "idag" glömma måsten..
gör dom "måsten" som ger dig något positivt och trevligt!

Zara sa...

Hoppas att denna dagen inte är en "vissar dagar". Ta hand om dig och jag säger att du måste/bör/borde njuta av sommaren!
Kram

lillasyster sa...

Älskade syster...vi är likadana på många sätt..fast du är bättre änjag..duktigare..inte duktig på jag -måste-va-duktig-sättet utan..bara så bra på ALLT..utan dig var jag ingentig..du har lärt mig så mycket..du finns alltid och blir arg på mig när jag alltid ber om förlåtelse för..hmm ingenting..tack för att du finns du vet att jag älskar dig..eller hur..tack för allt du hjälpt mig med..när får jag hjälpa dig.?
puss lillasyster