torsdag 5 november 2009

Höstmörker

Jag mår inte bra av höstmörker. Egentligen så har jag inget emot hösten och vintern. Inte jag, personligen. Men min kropp, hjärna och mitt hjärta protesterar. Då gäller det att klappa medhårs och ta fram lite positivitet och hoppas att en anings lurendrejeri går hem. Det funkar vissa dagar.
Mina tips:
-Glaslyktor, lackade med "Ice Pearl Laquer" från Panduro är en kick. Tur att det finns billiga värmeljus på Biltema.
-Musik: Colbie Callait, Chris Tomlin, Regina Spector, Michael Bublé , Hillsong united
-Ätbart: säg det som inte går att äta under denna årstid..... Ordentliga Gunilla äter: omeletter, stekta ägg, keso, rökt skinka, kycklingrätter, mozarellabiffar, ölkorv och ost och ingen pasta, ris, potatis eller bröd.
Oordentliga Gunilla äter : -muffins med hallon, lasagne med krispig sallad, -pasta a´la Katalin: fläskfilé+mellangrädde+vitlöksost+nykokt pasta, -kryddstarka grytan med en stor hög jasmineris och sallad, -krispig äpplepaj med vaniljsås och -Earl Grey-te o maffig smörgås med ett berg av ost och gurka och -potatisgratäng med fetaost.
Det går alldeles utmärkt att kombinera den ordentliga och den oordentliga Gunilla. För ett tag. Återkommer vi till våren, inför beach 2010, då kommer det att låta annorlunda. Just wäjt änd sii....
Sömn: Ja.!! Sova!! Under ett berg av täcke, fleecefiltar och iklädd långärmat, leggings och raggsockar (raggarsockar som Josefine brukar säga) Har jag sagt att jag bor på landet i ett stort och kallt hus???
Gos med katterna: Mys, gos och kurr och inga fästingar.
Pyssel: Det är bara att släppa loss inspirationen och kreativiteten och pyssla på. Det är så underbart!!! Har man, som jag, ingen inspiration (eller tid) så kan man alltid surfa på webben och dregla o längta efter allt man vill göra. Det funkar rätt bra det med. Och så är det billigt... :)
Böcker: Ebba Brahe, Röd täckmantel, Silverlera och Medeltidens ABC. Blandat bandat.
Jobb: Ja, det låter konstigt, jag vet. Men, för mig är det skönt. Jag känner mig normal, som en människa med värde och, ja...alldeles vanlig.

4 kommentarer:

Maia sa...

Kram på dig!

Mya sa...

vilken härlig spännande gunilla-lista. men ser jag rätt??? är det en ny kisse som flyttat in?
såg du min fråga som jag skickade för ett tag sedan???
ska jag komma på fika snart?
kram

Victoria sa...

Du har så väldigt, väldigt rätt Gunilla. Den listan kunde varit min. Precis min. Hösten är så skön i sej men just nu, detta året, inser jag att jag FRYSER mer än förra året, vi bor i ett hus från -46 som inte är lika varmt som min gamla lägenhet och att man får ta varje dag en stund i taget.
Se fram emot små, små saker!

Jag ser fram emot två små kattungar som flyttar till mej på tors i nästa vecka. Det värmer mej - ihop med ett par raggarsockor och en halvraggare från Skåne vid namn Claes. Hhehehehehe....

Krampårej

Sandra sa...

Tack!!! :)