onsdag 6 februari 2008

Ledig dag

Idag är jag ledig. Vad ska jag hitta på idag. Det finns ju tusen saker att göra; måla, baka, städa (blä), sortera i datorn, stryka, vika en alldeles för stor hög tvätt (vad är det för mening med att vika tvätt? Det tar två dagar, sen är det en ny precis lika stor hög igen. Nä, det är bättre att familjemedlemmarna går o letar efter det dom vill ha)Tvätta, laga mat o fylla frysen. Tja, ni ser, det finns lite att välja på.

Nu ska jag köra barn till skolan, sen ska jag äta en låååång frukost och läsa tidningen. Sen får jag väl se vad jag hittar på. Jag tror jag lägger mig i sängen o läser ut min spännande bok jag håller på med. DET är väl en bra sysselsättning en ledig dag.

Jag tar tvätten och städningen imorron. Har jag riktig, riktig tur, så har nån annan redan gjort det. (fast det lär nog inte hända)

Tack för alla glada tillrop och mail

Ni är bäst (och jag är ganska bra jag med)
/
Gunilla

4 kommentarer:

Hanna sa...

Det är väl ingen ide att föreslå att du ska scrappa, hihi, så jag säger bara: Njuuut av dagen, läs och mys, tvätten finns ju kvar.

Mathilda Blomdahl sa...

Bra?? Du är ju bäst!! Nu kan mina kompisar kommentera på min blogg:)
Njuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut!!

Kram

ponerat sa...

Skit i tvätten, sånt krafs. Vilka söta ungar du har förresten! Du vet det där med scrappandet...det kommer ju och går ibland :) Själv har jag gjort vectormönster som jag önskade att jag hade råd att trycka upp på riktigt papper (Ja så jäkla bra blev dom!)

Stor kram!

Carolas vardag sa...

Hittade dej via Hannasmanan:)Ja varför måste man städa,vika tvätt laga mat mm mm när vi kvinnor är lediga???När är vi lediga???Men vi vet ju att vi är bäst iallafall;)

Nu kommer man in på din andra sida??Vore trevligt att kolla in där.Ha en fortsatt trevlig dag((Carola