lördag 9 maj 2009

Delad vårdnad

Nu är det vår tur. Esmeralda har flyttat hem tillsammans med en ny "man" efter att ha bott några månader hos min pappa.
Tuppen är urtjusig. Han är stor, en riktig gentleman och gal som en kråka kraxar.
Vad kan det vara för ras/blandras på honom? Jag har en gissning, men ska kolla lite vad andra tror innan jag yttrar mig.
Nu letar jag efter ägg som Esmeralda kan ruva.

Tuppen:


Esmeralda:



I morron lär vi vakna vid fyra-tiden. (vårt sovrum vetter mot hönshuset)
/
G

4 kommentarer:

Eva sa...

Himla snygg tupp! Skickar gärna ägg till dig om du tycker blandrasägg är okej!

Maia sa...

Tur att det är vår och tevligt vid den tiden på morgonen!
/m

Anonym sa...

Snygging! Jag har ägg men kanske svårt med transporten...?
Kram Mary

Victoria sa...

Vad är det med mej o höns & tuppar? Jag tycker de är små sliskiga, vidriga varelser och allra värst är det när tuppkammen rör på sej när tuppen går! Blä...då ryser jag!
Tur att vi alla har olika smak så någon vill ha höns o tuppar för annars hade vi ju inte fått några ägg!!!

Jag håller mej till katter jag!

Hehe