lördag 25 oktober 2008

I´m back

Jag är en dålig blogguppdaterare, jag vet. Fy på mig. Vissa har blivit lite oroliga och undrat. Till er säger jag: Det är luuuuugnt. Livet är lugnt. Jag orkar bara inte ibland.

Ibland är jag otroligt effektiv och så även i detta inlägg med vad jag gjort senaste tiden:

-Jobbat
-Träff med M (det var otroligt trevligt. Fast vi hann inte prata klart. Konstigt att man kan träffa en vän man inte sett på 13 år och det känns som om vi fortsatte att prata där vi slutade sist. Det är märkligt...tid och avstånd har inte alltid betydelse)
- Härligt besök av makens dotter M och gostjejen/bebisen T
-Flera jobbansökningar
-Min eländes "trött o värk-perioder", för många och för tätt.
-Anställningsintervju
-Muffinsbakning x 2
-Sömnadsprojekt
-Födelsedagspresentsinköp
-Funderingar över livet
-Biblioteksbesök - plural - och därmed har jag plöjt mängder med böcker. Min typ av verklighets flykt kanske.....?
-Raggsocks och sjalstickningar

Och, när jag inte gjort dessa otroligt intressanta saker, så har jag, som vanligt: städat, lagat mat, diskat, röjt, tvättat, handlat, tankat bilen, hämtat posten, matat katter och höns och övriga invånare av vårt hushåll. Vilket liv va?? Jag klagar inte. Jag är glad varje dag jag mår så bra att jag orkar vara på benen.

Snart kanske jag kan piffa upp bloggen med lite bilder på det jag gjort. Blir ni glada då?
KRAM på er
/
Gunilla

3 kommentarer:

Eva sa...

Jag är ännu sämre, har inte skrivit något sen den fjärde oktober, inte hälsat på bloggkompisarna, ingenting.

Jag har alltid massor att skriva om, kan skriva om allt och ingenting. Egentligen. Men det är segt som snor...

Jag får köpa din ide och göra en uppdateringslista, vad som hänt sen sist. En hel del.

Det var inte mycket vi gjort gemensamt så att säga. En födelsedagspresent har jag köpt, en hink med duplolego till systerdottern, hon hade kalas i dag, jag hade migrän och var hemma när de andra åkte...

Jag har heller inte mått så bra, så det kan ju vara en gemensam faktor också. Hoppas det vänder för oss båda två!

Anonym sa...

Jepp.. vill se... då blir JAG glad!

mia.t sa...

Det ska bli spännande att se vad du syr för något ;)
Det var jätteroligt att träffa på dig idag Gunilla! Du är en sån härlig människa och jag har tänkt på dig ofta. Kram