fredag 8 augusti 2008

Veckans uppdatering

**En kyckling är borta, den var inte frisk och fick flytta till kycklinghimlen där det flödar av keso, broccoli, rivna morötter och riven ost. Fast vi har två "bebisar" kvar, så vi är nöjda. Rätt bra kläckresultat. 2 friska kycklingar av 4 ägg. Helt okej.

**Jag har upptäckt att jag måste behandla höns, kycklingar och hönshus. INTE roligt. Men...Linis har lovat att hjälpa mig, så jag andas ut litegrann. Ohyretid. Blä, blä, blä. Jag AVSKYR småkryp! Dessa odjur har jag aldrig haft i mitt hönshus tidigare. Men, tack o lov så finns Frontline!Och i värsta fall Etotal. Det är bara att dra på sig skyddskläder och fram med hönshusdammsugaren.

**Jag har slutat mitt vikariat. Lite sorgligt.

**Jag har sökt tre jobb (tre stycken administrativa skolassistentjobb)

**Ett o annat har hänt vilket gör att jag har tankarna lite på annat håll

**Det doftar höst ute och jag tror...obs...jag tror....att jag inte känner panik.

**Bruno kom hem med en ny bil (ny och ny....det var inte en -08)till ett superbra pris, den var superfräsch och drar förhoppningsvis superlite bensin. Det har sina fördelar att ha en man som jobbar på en bilfirma
:) Bilen, en Ford Ka (som för övrigt ser ut som en VW Bubbla) ska jag provköra imorron. Spännande:)

**Jag planerar och scrappar ett album till Thea som hon ska få om två veckor då det är dags för barnvälsignelse. Tveksamt är om jag blir klar i tid. Som vanligt så är jag tidsoptimist när det gäller scrap.

/
G

2 kommentarer:

Maia sa...

Sorgligt när en inte klarar sig... men kul med bilen! (Jag har vinkat till dig på ett annat ställe...)

Eva sa...

Otur med pycklisen men skönt att de andra två mår bra. Av sammmanlagt 23 vi hade blev ju 19 kvar så jag vet hur det är.

Otur med ohyran (läste det i forumet också) det är väl inte ovanligt att de kommer just när en höna ruvar har jag hört, hoppas det går bra att behandla kycklingarna, ohyran tar dem kanske värre än ohyremedlet? Om man ska välja mellan pest och kolera?

Kul med ny bil, mindre kul med slut på vikariat men du verkar ha flyt så du får nog snart något nytt. Jag börjar på måndag på ridskolan och ska försöka reda lite ordning i deras papper, hemsida och administration... det lär inte bli lätt av det lilla jag har sett hittills...