tisdag 12 februari 2008

Utmanad

Så har jag blivit utmanad att berätta 7 sanningar/hemlisar om mig själv.Utmaningen kommer från Hanna, Mathilda och Kristin. Denna gjorde jag i oktober, så jag kopierar helt enkelt av mina svar o lägger in de på nytt. Många har nog gjort den här, så den enda jag kommer på att skicka den (utmaningen alltså) vidare till är min rara syster Helen - Kaksmulor. (Jag vet att även Maia gjort denna)

Så, här mina svar i repris:

7 hemlisar om mig (fast så jättehemliga är de nog inte:))

1. Jag har varit vegetarian några år på det glada 80-talet. Bröt vegetarianismen en julafton med mååånga köttbullar. Hade ont i magen hela natten.

2. Har haft en hemlig dröm om att bli skridskoprinsessa. Den har jag numera övergivit, då jag inte stått på skridskor sedan 1976.

3. Jag varit med i Upp till tretton med Ulf Elving. Vann tre skivor för att jag svarade rätt på frågan: "Vad blir det av snö som smälter?" (vatten var rätt svar)

4. Jag ser verkligen jättedåligt utan linser eller glasögon. Har minus 7.0. (Borde nog förresten byta glasögon, såg Mino ligga utanför badrummet härom dagen o gullade med honom. Miiiiino....gooooosegubben, ska du komma iiiiin o gååååå på lååååådan.Allt sas med ljus, fjantig röst. Gick närmre eftersom jag inte fick något gensvar och såg då att jag hade pratat med Brunos tofflor. Suck.)

5. Älskar havet men gillar inte att åka båt. Det går inte riktigt ihop va? (blir sjösjuk)

6. Något som jag inte gillar, milt uttryckt, är kedjebrev/mail. Skicka inget sånt, det hamnar i papperskorgen direkt. Sorry.

7. Lärde mig läsa när jag fyra år och roade mina släktingar med att läsa högt ur Kalle Anka-tidningar. Veckotidningen Saxons var kul också.

/
Gunilla

1 kommentar:

Helen sa...

Jag är klar nu, välkommen att titta in