onsdag 1 augusti 2007

En regnig semester

Vad gör man en regnig semester? Jo, man renoverar kök. Numera har jag ett underbart kök och jag har bakat massor. Plötsligt får jag plats med alla bunkar, plåtar och jox. Laga mat har blivit roligare och vi får plats allihop nu när matbordet står i vårt nya matrum. Tänk vad lite regn kan göra.

Vårt nya kök:




Hönsgården har fått sig en uppfräschning (hur fräsch en hönsgård nu kan vara) Två Bohusläns - Dals svarthönor bor på "kycklingsidan"; en tupp och en höna.- De är unghönor än, så det dröjer några veckor innan de får bo med de andra. Tjuvnypen är inte så lösa alltid, så det är mest barmhärtigt.

Jag har påbörjat albumet om vår resa till Kefalonia, har gjort två sidor och två till är klara ikväll (hoppas jag) Lite andra LO:s har blivit skapade, jag har handlat lite kul saker från både Scraphuset och Magdas och Vixxxans inte att förglömma.

Maria var här förra veckan, lika roligt varje gång att träffa henne. Hon fixade en utmaning till mig: " Lifta denna" sa hon o visade en LO hon gjort. Sagt och gjort, här är den Maria:

Fotot är på min pappa och min farmor, utanför Marstrand 1949.



En LO jag inte är helt nöjd med. Josse badar.


Vackra Emelie:


Fotspår i sanden:


Storasyster och Lillasyster:


/
Gunilla

3 kommentarer:

Zarah sa...

VACKERT kök och VACKRA layouter! Tack för att du delar med dig! <3

Kristin sa...

Jättefint kök och layouterna är underbart fina. Jag gillar speciellt den övre, gillar färgerna i den mycket!

Ha en fortsatt skön semester!

KRam, Kristin

Kada sa...

Åh, vilket uuuunderbart kök du fått!!! Förstår att du och familjen trivs där!

Lycka till med allt - pyssel, hönor, livet!

Vore kul att ses snart!

Kraaaaaaaaam! Kada