lördag 11 november 2006

Lördagkväll o scrapkväll

Ja, ikväll har jag gjort 2 LO:s. Idag har jag jobbat och ja.....jag ska inte klaga för mycket. Men, det drog ut på tiden och jag var inte hemma förrän strax efter 16.00. Butiken stängde 14.00. Ibland tar det tid....Men, jag bestämde mig för att inte bli på dåligt humör eller supersur. Lyckades med den inställningen. Iallafall denna gången. Köpte med mig pizza på hemvägen, hade ingen lust alls att stå med middag när jag kom hem. Sen var det bara "scrapbordet....here I come..."
Två LO:s blev det.

Sambons barn; Johan, Mia och Sven:


Och LO:n "Hur fräsch är man efter dryga 16 timmars migrän???"


Imorron är det Fars Dag eller som vissa anser (jag med till viss del)butikinnehavarnas dag. Jag struntar i det och har köpt en present till min sambo. Han är inte ens pappa till mina barn, men en "bonuspappa" till skruttungarna och en underbar sån. Han vet inte ens att jag köpt något *fniss* det blir en överraskning (såvida han inte läser min blogg ikväll)
Min pappa var här en sväng imorse. Sambon bytte till vinterdäck på hans bil o de drack kaffe. Jag struttade runt o förberedde mig på att gå till jobbet.
Min pappa fick ett egenhändigt tillverkat Fars Dags-kort av mig, eftersom jag inte kommer att träffa honom imorron. Min pappa är en av de bästa som går att få. TACK för allt du gjort och gör för mig/oss.

Jag har haft lugna och sköna fyra dagar (bortsett från dagen) och imorron ska jag kvistlacka och grundmåla listerna och fönsterfodrena i vårt nya sovrum. Är jag otålig eller är jag otålig? Det närmar sig. Snart, snart kan vi flytta in i vårt sovrum. Äntligen lite privacy!!!!

/
G

4 kommentarer:

Annika E sa...

Så fina LOer du gjort!! Det rosa med orange hjärtan blev så läckert!
Fars dag ja... Jag har ätit tårta så jag spyr! *usch* Vill inte se en tårta nånsin igen!! :-)
Kramis!

chizeo sa...

Jag tycker också allra bäst om den första LOn, så härliga färger!!! Trodde ju såklart att farsdagskortet skulle vara här också ;) Vi kallar det "köpmännensdag" men brukar ändå få iväg något kort i alla fall. Hurra för bra pappor!

Zarah sa...

Alldeles underbara LOs! :D

Kram på dig!

Kristin sa...

Jättefina LO's. 16 timmars migrän låter alldeles vansinnigt hemskt. Jag vet hur det känns. Aj aj aj.

Kram på dig!